alexx wants me to blog

Någon saknar mig på bloggen iaf! Känns härligt ! :) Nu läser inte Ludde mig blogg heller för hans dator är trasig, säger han ... :p
Aja, jag har ju inte bloggat på ett riktigt långt tag så ja.. tänkte ta en liten roundup från vad som hänt under senaste inlägget :)
Smög in i Luddes tält onsdag-torsdag, drog hem tiiiidigt på morgonen för att Ludde inte kan klockan :)
Sen sov Alexx hos mig från torsdag-lördag :D Det var hur kul som helst kan jag lova ! Orkar inte skriva om vad som hände men det lär ju hon ha gjort så kolla hennes blogg :D --> http://alexxthunfors.blogg.se
Sen smög jag in i Luddes tält igen från lördag-söndag :))
Söndag vart slappdag kan jag lova! Blev att vara vaken länge dock, hände en massa som jag inte tänker ta här ;p
Men i vilket fakk så somnade jag aaaalldeles för sent för det skulle ju upp & jobbas i måndags :o Klev upp 20 i 5.. (y)
Så vart det jobb med Eric & vi var bäst kan jag lova :) Dom anställda på Totalförvaltningen har aldrig sett sommarjobbare jobba så fort förut ;) Vi blev klar typ en timme innan vi egentligen skulle bli klar hela tiden :o A, så det stämmer ju, jag & Eric va bäst ;)
Samma sak idag(tisdag). Vi jobbade på fort :)) Sen åkte jag ner & krattade löv själv medans Eric åkte till tippen med nå skort & grejjer. Efter det så var jag med pappa & hjälpte han att lyfta en massa stolar som skulle till en uteservering han höll på att bygga. Så vart det klart så gick jag in på Innergården & kollade på Eric & Danne när dom monterade ihop lite Ikeamöbler ;o Sen skulle vi hem så skulle ja gå till pappas bil.. men det var ett räcke som jag inte orkade gå runt, så jag tänkte att jag kunde hoppa över det lite smidigt... men så vart det ju inte kan jag lova. Klart som fan så fastnade jag med ena foten så föll ja 1.3 m rätt ner & landade på ena knät så nu kan jag inte riktigt gå... inte paddla heller för den delen :( Får hoppas att det blir bättre tills imorn :) & tills i helgen :) Men just nu är jag fast med bandage faktiskt :(
Imorn blir det ju jobb igen :) Lär väl behöva kämpa på så hott jag kan & hoppa runt som någon jävla handikappad apa ;o Aja det blir säkert bra ;p
Nu ska jag faktiskt hoppa in i duschen, & tyvärr kommer det ingen bild för internet är så SEGT.
Aja, pusss ;*

lite efter, men - helgen

Fredag; Vaknade, cyklade iväg till kanotskolan i spöregn... så paddlade vi polokanot en liten stund sen fick det räcka. Så gick vi upp & åt & latade oss tills ungefär klockan 3 så drog jag hem eftersom att det inte var någon idé att gå ut i spöregn & träna så det fick bli en vilodag :) Så hämtade mamma mig så skjutsade hon hem mig, sen fixade jag mig & åt & efter det skjutsade pappa mig till älsklingen :) Vi såg på tv & myste tills vi gick ner till Robin & där var det en massa :) Så tog dom fram en potatisakanon så gick vi ner till Stevnvik & sköt potatis, en kratta & Robins strumpa ut i vattnet x) Hahahha, sen gick vi tillbaka till Robin & spelade Cod ;p På lördag vart det att sova länge & sedan vakna för att åka & paddla. Så när jag körde passet vart jag anfallen av fiskmåsar... uscha, dom borde dö! I vilket fall så åkte jag hem, fixade mig sedan skjutsade pappa ut mig till Ludde :) Så gick vi till Robin för han fyllde 17 :D Först spelade vi en massa Cod x) Det var ju en hel del folk där :) Sen var det ju tänkt att vi skulle åka ut på Tjuvholmen &grilla men så vart det ju inte, så vi satte oss & grilla & rökte vattenpipa i Stenvik istället :) Sen efter några timmar gick vi omkring tills ungefär halv 3 då skjutsade Luddes mamma hem mig :) På söndagen vart det träning med Tobbe sen åkte jag hem & gick & la mig för att jag mådde så jävla dåligt :( Men vaknade upp av en underbar doft - pappa grillade ! Så efter maten åkte jag & pappa upp till stugan med några möbler & packade ur en massa skrot. Sen åkte vi till Lillemor & Bosse & satt där & prata med dom ett bra tag :)) Idag vaknade jag, åkte iväg till kanotskolan sen åkte jag till farmor & åt runt halv 4 :) Sen skyndade jag mig hem & klippte gräset hos mamma så fick jag pengar för det :D Sen cyklade jag iväg till träningen så tränade jag & for hem sen :) Sen dess har jag bara suttit & tittat på tv :) Bilder från veckan kommer någon dag framöver :) Pusssss

lite onödigt men ändå ? :)

Killar, läs och ta åt er!

1. Håll om henne runt midjan

9. Bjud ut henne någonstans

10. Umgås med hennes och dina vänner tillsammans

11. Ler hon vill hon att du ska le tillsammans med henne

12. Ta bilder med henne, en bild säger mer än tusen ord..

13. Låt henne sitta i ditt knä

14. När hon säger att hon älskar dig mer, förneka det. Hon vill höra att du älskar henne mest

15. När hennes vänner säger att de älskar henne mer. Förneka det, håll om henne hårt framför hennes vänner, det får henne att känna sig älskad

16. Lek med dina fingrar i hennes hår

17. Kyss henne då hon minst anar det

18. Krama henne bakifrån och håll om henne runt midjan

19. Berätta för henne hur vacker hon är

20. Berätta hur du känner för henne, hon vill höra det hur många gånger du än sagt det förr

21. Öppna dörren, följ henne fram till dörren/bilen. Hon känner sig trygg och du anses vara en gentleman

22. Berätta att hon är ditt allt – BARA om du verkligen menar det

23. Om du märker att något är fel, fråga. Förnekar hon det så höll bara om henne utan att säga ett ord. Hon förstår då att du alltid finns där, oavsett vad

24. Få henne att känna sig älskad

25. Kysser du henne framför andra tjejer, då inser hon att hon är den enda som betyder något i din närvaro

26. Det värsta som finns är om du ljuger för henne. Berätta sanningen, även fast den kan svida ibland

27. Behöver jag ens nämna att du INTE ska vara otrogen?

28. Ta henne till en plats hon verkligen gillar

29. Smsa eller ring henne på kvällen och berätta hur mycket du saknar henne

30. Se till att alltid finnas där för henne. Även om hon inte behöver det just då, så mår hon bättre av att veta att du finns för henne alla tider på dygnet

31. Håll henne tätt intill dig när det är kallt, då kan hon även hålla om dig

32. När du är ensam, håll henne nära och kyss henne

33. Kyss henne lätt på kinden eller i pannan (det kommer ge henne en vinkel av att du vill känna hennes läppar mot dina)

34. Även i filmer, lägg din arm om hennes axel och hon lägger automatiskt sitt huvud mot din axel. Luta upp hennes huvud och kyss henne

35. Lämna henne ALDRIG på skämt eller var arg på henne. Om hon är upprörd, trösta henne

36. När andra människor dissar henne, stå upp för henne

37. Titta henne djupt i ögonen och säg att du älskar henne

38. Lägg er och kolla på stjärnorna och låt henne vila sitt huvud på ditt bröst och låt henne lyssna på dina hjärtslag.

39. Se till att det är du som tar första steget och tar henne i handen när ni är i stan. Hon vet då att du inte skäms för att visa att hon är din!

40. Försök hålla om henne så länge som möjligt när du kramar henne

41. Ring eller smsa och berätta hur mycket hon betyder.

42. Trösta henne när hon gråter. Torka bort hennes tårar och håll henne tätt intill dig

43. Ta med henne på långa promenader på kvällarna

44. Påminn henne alltid hur mycket du älskar henne. Hon tröttnar aldrig på dina ord

45. Hon vill att du läst igenom hela denna listan och tagit åt dig det mesta. Tro mig.

så jävla härligt!

Vaknade alldeles för sent, typ kvart över 9 ;p
Klädde på mig, cyklade till Ica för att införskaffa lunch, sedan cyklade jag vidare till kanotklubben :)
Kom dit, hade kanotskola sedan vart det lunch. Efter det sov både jag,Tobbe & Lina typ en timme, hahaha.
Då alla hade vaknat drog vi ner till kanothuset för att städa, så efter det gick vi ut & tränade.
Medan vi tränade så åkte Lina hem & låste ut oss från klubben... för vi är ju så smart & tog inte med oss någon nyckel.
Så var vi tvungen att gå bort till Bergefrorsparken & låna telefon ;p Tillslut kom vi in på kanotklubben så stressade jag i mig lite kladdkaka & duschade sedan kom mamma & hämtade mig sedan bor det av till Södraberget.
Där vart det en spakväll med kära mor. Det var ju hur trevligt som helst, fyra timmar på spa :)
Satt i bubbelpoolen i en timme :D Inte i rad, 20 minuter åt gången sen stängdes den av :( Så avsutade vi kvällen med mat på Donken (a)
Det var hur mysigt som helst, synd att saker & ting är som dom är bara.
Igår vart det färja med farmor,faster Annelie,hennes man Bosse, kusin Johan & Josefine & pappa och Jonathan :D Det var hur kul som helst!
Färjan startade i Härnösand & gick upp till Högakusten & jag fick säkert 1000 fina kort :D 4 timmar på en båt med underbart folk & underbar mat :) Det kunde inte bli bättre :)
Det lär ju komma en massa bilder från det om ett tag, har somsagt inget photoshop här ;p
Nu måste jag gå & lägga mig, vart hur trött som helst av spa'et & nu har jag suttit här & torkat ut mig själv. Så pussssss!

sällan kaoset

Nu är det andra gången jag skriver dethär inlägget, för den här jävla datorjäveln är det nå fel på så den backar & håller på.
Aja, det var ju andra dagen på kanotskolan idag.
Det gick ju som det gick kan jag lova.
Det började med att vi tog ner kanotskoleeleverna till kanothuset så när vi försökte öppna dörren så gick det inte för någon jävla idiot hade pillat in en litenliten träflisa i låset. Då fick vi gå in bakvägen i verkstaden & sen klättra mellan kanoterna in i kanothuset för att kunna öppna den andra dörren man öppnar innifrån.
Så till slut kom vi ju in iallafall.
När alla barnen fått ut sina kanoter så började jag & Lina försöka få igång den jävla båten som vägrade starta. Jag lovar, vi försökte i säkert en halvtimme, gjorde allt man skulle & höll på, men den vägrade starta.
Så började vi driva in mot land för det kom en jävla massa vågor. Då fick vi sällskap av en liten kanotskoleunge som inte visste hur man backa, utan körde fullfart in i stenarna & massa. Han tyckte det var skitkul men jag kan lova att kanoten läker nu.
Så Lina försökte lära han hur han skulle göra för att backa men han kunde helt enkelt inte förstå.
Helt plötsligt tippar stackarn så fick han ju såklart panik. Så började han klättra på kanoten istället för att vända den. Det värsta var ju att han tippade där han hade nått botten. Till slut så lyssnade han på oss när vi skrek åt han att han skulle ta det lugnt & att han nådde botten, så han släppte kanoten men började simma till båten samtidigt som han skrek istället för att ställa sig upp! Sen vände han inte kanoten heller. Så jag fick hoppa i vattnet för att vända kanoten medans Lina fick ta hand om kanotskoleungen.
Så var jag dyngsur...
Till min förvåning hade resten av barnen jätteroligt borta med Tobbe även fast vädret inte var speciellt bra :)
Tur är väl det, så vi kanske får lite jobb framöver ändå, satt inte alla ungar vart rädda & inte vågar komma tillbaka :p
Efter kanotskolan skulle vi egentligen ut & paddla med jag & Eve sket i det så vi gymade lite istället :) Så efter det åkte jag hem & åt :) Sen åkte jag med pappa tillbaka till kanotklubben & tränade :)
Har nyss kommit tillbaka & nu sitter jag här & är jävligt slut :p
Det värsta är att Simon berömde mig somfan idag :D Min teknik var oförskämt bra enligt honom :D Ingenting han ville ändra på sådär :D FAN VA HÄRLIGT :) Nu ska jag bara träna upp styrkan & orken så blir det nog bra :D
Nu ska jag gå, hoppas på att Ludde ringer sen :)
Pussssss.
Kommer nog inge bilder på ett tag, inge photoshop hos pappa.

i'm not okay - i promise

Jag vet hur det känns att bli bortvald.
Hur det känns att bli helt bortglömd.
Jag vet hur det känns när hela världen vänder.
När allting rasar.
Jag vet hur det känns när man hamnar på botten.
När man inte kan ta sig upp.
Jag vet hur det känns att inte ha någon där som tar emot en.
Någon som stöttar en när livet är som värst.
Jag vet hur det känns när den man trodde alltid skulle finnas där försvinner.
När hon är den som väljer bort dig.

f1r$t d4y @ w00rK

Första dagen på sommarjobbet idag då :) Kanotskolan vettu, illa ;p Menmen, får pengar :D För att vara ärlig så kom det mer barn än vad jag hade trott faktiskt :p Synd bara att det var lite för vågit för att paddla :) Så det vart en genomgång istället :) Sen satt man där på kanotklubben i 2 timmar sen om Julia & Malin & va lite sociala med mig :D Sen drog jag hem, satte mig vid denhär segaste datorn i Sverige & efter det cyklade jag iväg till farmor :) Vi åt där & sen gick jag & la mig & sov i typ en timme ... sen cýklade jag iväg till kanotklubben på träning :)
Vart springa bort till elljusspåret, ett varv där sen tillbaka :) & som vanligt har ju hockeypojkarna träning samtidigt som oss... så det vart lika pinsamt som alltid & springa runt där med dom... Aja, sen efter träningen cyklade jag hem & nu sitter jag här & bloggar om dagen när INGEN kommer läsa ;o
Jag saknar min Ludwig ♥

so f*ckin' inlove

Har just gett upp med ett misslyckat försök att fixa till bloggdesignen, slutade med att jag tog en gratisdesign, hehehehe :) Men alla dessa jälva koder, fattar ju inte ett skit ;o Aja, nu ser loggen ut som den gör & jag tänker inte göra något åt röran nu :)
Sitter & pratar med äösklingen i tele, tror han är väldigt inne i t;n iaf :p
Vaknade typ halv 10, fixade lite & åt frukost sedan cyklade jag iväg i stormen till kanotklubben ;o Sprang 5 km, gymade lite sen cyklade jag hem igen :) Vart inge paddling för det var så himla stormigt :o Iaf, kom hem, duschade & städade lite :) Sen kom mor hem så vart det tacos, fixa lite sedan skjutsade mor mig till Ludwig :)♥
Var där hela kvällen & myste :) Tror jag somnade till någongång också men det är ju inget ovanligt... hahah pinsamt.
Halv 12 kom mammi & hämtade mig sedan dess har jag bara suttit vid datorn & hållt på med bloggfan ;o
Sen är min kamera typ trasig :o Daaaamp, aja, får be Rickard ta en titt på den :) Kan nog vara bara objektivet det är fel på, eller ja, hoppas det är objektivet det är fel på :p
Me nu ska jag gå & fixa mig :)
Pusssssssssssssss!

summertime

HEJSAN HOPPSAN.
Var ju filmdag idag med klassen, så vi såg ju på film dårå, som ni kanske listat ut :) Aja, filmen var ju bra, men hemsk :o Jätte sorglig ;o Så fick vi sluta direkt efter filmen så då stack jag, Malin & Elin till kanotklubben för att köra det traditionella ''hl-dagen-doppet'' :D Så fick vi för oss att vi skulle ta båten & 2 polo-kanoter över till Sandbrinken, så det gjorde vi :D
Blev bad & lite bildtagning där ;) Bilderna kommer snart, eftersom att jag äntligen sitter på en dator & bloggar :D
Aja, efter det så åkte vi tillbaka till kanotklubben & så drog vi hem :)
Kom hem sen så satt jag vid datorn ett bra tag, sen drog jag tillbaka till kanotklubben & körde ett träningspass.
Nu sitter jag här & pratar med en Ludwig :)
Är jävligt slut nu, efter bara två pass av det nya träningsschemat jag fått, men det är bra , det tar ju iallafall :D

Nu ska jag faktiskt gå & lägga mig ;o Puss!

tiredgirl @ Emelie säng

Haha rubriken, kan man säga så ? :p Haha whatever :) Ligger i sängen & är trött som fan efter dagens träningspass ! Paddlade ungefär 1,5 mil ;o Illa att jag är så jävla slut i armarna att jag knappt orkar skriva på ipoden nu :p Vet att de senaste inläggena varit riktigt tråkiga men det går tyvärr inte att ladda upp bilder via iPoden ;( Så inläggen får vara lite tråkiga :) Imorn är det filmdag på skolan, wieee va härligt :)) Men nu är det så att jag faktiskt inte orkar blogga mer med tanke på mina slutkörda armar så jag säger gonatt! :))) Även fast det bara är Ludde som läser min blogg så egentligen blir det ju gonatt till honom bara :)) Så hoppas ja att han har kul ikväll/inatt på avslutnings saken & att han inte blir för bakis av fjortisfyllan imorn då ;) Haha pusss

bedtime

Ligger i sängen nu :) Skriver på iPoden så det går lite segt, menmen :) Hade sovmorgon i morse ! Den ni :) Började 9 & slutade 12 :) Fick reda på mitt betyg i engelska & spanska idag :D MVG i båda :D Köng jag är :) Aha, vid tolv tog jag bussen in till stan & träffade Ludde & Jonas :) Hihihi Ludde testade kavaj & grejjer :D Lite ovant att se honom i det men snyggt var det ju :) Sen träffade jag Alexx en stund & efter det åkte jag hem med pappa :) När jag kom hem började jag laga mat, ungsstekt falukorv blev det :) Gott vartvdet faktiskt också (a) Sen gick jag ut & rensade jordgubbslandet vilket tog typ 2 timmar, sedan ledsnade jag & drog in & lät mamma ta resten ;) Så fixade jag köttbullesallad tills imorn :D Det är nå grejjs på Faggafältet imorn med skolan men vettefan om jag orkar dra dit :p Men det märker vi väl :) Nu ska jag nog ta & sova lite :d PUSS

paradise

Igår var det ju skola. Efter den åkte man in till Birsta med en proppfull buss för att möta Alexx :D Vart tvungen att sitta på hennes skolas utställning, men det var väl roligt :D Så satt man där till ungefär 4 ? Då tog jag en buss till Sörberge & stack till kanotklubben i hopp om att skåda några kanotister, men ikke.
Slutade med att jag fick sitta & vänta på middagen som bestog av en strips från Sibylla som pappa kom med efter typ en 20 minuter :) Sedan gick jag omkring & letade folk men det var inga roliga som hade kommit..
ÄNDA TILLS MINA ÄLSKADE KUNGSÖRARE & VÄSTERÅSARE KOM ♥
Guuu va glad jag var! Så tog vi med Lazslo & Jonathan hem för dom sover här i helgen under tävlingen :)
Idag var det ju första tävlingen för mig då.. gick ju inte så bra på 500m men det är ju ingenting oväntat :)
För det första var det otoooligt blåsigt så ja, jag höll på att tippa mitt i loppet ;p Då bestämde jag mig ganska snabbt att jag skulle skita i att försöka placera mig och hålla mig torr istället :p Så det slutade med en 7e plats där :)
Sen efter lunch var det k2 500m med Elin Melivinger, det gick jätte bra! Trots att jag inte hade något fotstöd... vi kom3a ändå! :D
Dagen har vare grym! Har saknat tävlingarna enormt!
Imorn är det k1 200m och k1 2500m... Det ska gå bra! Jag är väldigt peppad nu!
Ludwig kommer också... men han lär ju inte hinna titta på k1 200m :( För starten går 10.21 ... :p
Nu ska jag faktiskt gå & peppa lite!
Sen ska jag faktiskt tala om för er att Fredrik,Sander,Sebastian,Fredrik,Danne & Martin kan ta sig någonstans för att dom inte kom hit!
Pussssss!

funhouse

Tråkigt jag har nudå.. sitter i datasalen och skriver på tt cp tangentbord!
Vaknade tidig, klev upp & duschade håret sedan fixade jag mig & åt frukost jääävligt segt. Så skjusade pappa mig till skolan.
Jo just det..? Vi skulle ju vara med i tidningen, kanotklubben alltså, men tro på fan att dom tar en enkelbild på mig.
Nu sitter Hugo breve mig, snäll han är.
Blir Birsta sen & träffa Alexx :D
Pussssssssssssss.

forever ? denied

Först du. Det tog hårt, nästan hårdast av alla. Men jag kom över det tack vare henne. Hon som kom när du försvann, när allt vi hade försvann.
Jag insåg snabbt att det var hon som var min bästavän. Hon som kom när du försvann.
Tiden med henne var underbar. Samma sak med dig, tiden med dig var också underbar.
Med henne var jag lycklig och jag glömde bort dig, det vi hade haft.
Hon fick mig att glömma det vi hade. Jag säger inte att det var dåligt - tvärtom.
Det var det bästa som kunde hända just då. Jag behövde verkligen glömma dig en stund.
Hon och jag var bästavänner, delade allt. Precis som du och jag hade gjort. Men det var hon som kom när du försvann.
Det gick något år och jag tänkte på dig, men inte så som jag tänker på dig nu. Jag var mindre då, och jag förstog inte riktigt, men jag förstår nu att jag hade tur att hon kom när du försvann.
Sen slog det mig - jag kommer aldrig få tillbaka dig.
Aldrig få tillbaka dig eller det vi haft.
Jag pratade inte om det i början, men sen brast det. Alla minnen, allt som vi gjort kom tillbaka på en och samma gång.
Jag och hon pratade om det, hur du kunde göra som du gör och hur du kunde göra det du gjort.
Jag försökte verkligen få dig att förstå, men nej, det gick inte.
Sedan kom det värsta. Hon började försvinna och hon och jag började likna dej och mig. Hon höll på att försvinna, hon som kom när du försvann.
Bara det att hon inte riktigt försvann. Hon fanns forttfarande kvar men inte på samma sätt som innan.
Jag har fortfarande henne kvar, men jag saknar det hon och jag hade då det var som bäst, då hon kom när du försvann.
Jag vill ha det som jag och hon hade för något år sedan. När du just försvunnit.
Jag kunde inte bry mig mindre i att du är borta.. om du kommer läsa det här kommer du ändå inte göra något åt det. Precis som du gjort de tre senaste åren, bara ignorerat mig.
Det enda jag vill är att få tillbaka henne. Det hon och jag hade - när du försvann.

the star

dagen ;
Vaknade runt halv 7 ? Gick upp & åt frukost & fixa mig lite, så kom Julia & så cyklade vi iväg till skolan.
Lite onödigt egentligen eftersom att vi bara gick på 1 och 1 halv lektion, menmen.
Så cyklade vi iväg till Timrå, var där till typ 1 ? Så efter en kebab tallrik började vi cykla hemåt & klart som fan ska det börja regna bara för att jag hade shorts på mig..
Så kom jag hem strax efter 1, satte mig vid datorn & drygade runt på internet i 2 timmar, sen kom farmor & hämtade mig & bror. Åkte hem till henne, åt & sov lite sedan åkte vi iväg till kanotklubben.
Där vare ashöga vågor bara för att tidningen skulle dit & intervjua oss och shit. Men gick ut lite litepå vattnet för att ge dom lite bilder men det lär ju inte blivit så många ... så ja lär väl vara på bild i tidningen imorn då jag håller i bryggan rädd för att gå ut & möta de höga vågorna.. hahaha pinsamt. Sen intervjuade hon mig åxå.. eftersom att jag var Fagerviks Kanotklubbs SM-medalj hopp förra året .. men jag sa till henne att jag inte hade så höga förväntningar nu som då, då frågade hon varför så berättade jag att jag var otränad pga operationen i vintras.. pinsamt det med. Aja så Fagerviks Kanotklubb kommer vara med i Sundsvalls Tidning imorn.
Sen åkte vi hem & nu sitter jag här, har gjort det i någon timme nu! Fett less jag är på allt just nu, den enda trösten är att jag alldeles precis ätit jordgubbar med grädde (a) OCH att jag träffar Alexx imorn! ♥
Sen kommer ju alla kanotister imorn också! Fan vad härligt! Hoppas det får mina tankar åt annat håll åtminstonde lite! Bara över helgen så är jag nöjd.
& jag saknar min Ludwig !
Nu ska jag avsluta det här blogginlägget för det är ändå ingen som läser min blogg. Puss

all the things i feel I need to say

Är grymt less.
Alla är sur på mig.
Ingentnig jag gör är bra.
Jag förlorar allt jag inte vill tappa.